Om oss

Ölands Krögarförening är en intresseorganisation för restauranger på Öland, verksam sedan 1998. Föreningen har 50-talet medlemmar som tillsammans verkar för att varje restaurangbesök på ön ska motsvara, eller helst överträffa, gästernas förväntningar. Föreningens ambition är att de råvaror Öland erbjuder ska tillvaratas i så stor utsträckning som möjligt och tillsammans med andra råvaror av hög kvalitet förädlas på ett sätt som gör att lägstanivån på Ölands restauranger sätter Öland i centrum på Sveriges gastronomikarta.

Kvalitet och hög standard ska inte bara genomsyra hur föreningens restauranger arbetar med förädling av råvaror utan också hur gäster bemöts och hur personal hanteras. Schyssta villkor och att följa lagar och regler ska vara en självklarhet hos våra medlemmar. Ölands krögarförening samverkar aktivt med Ölands kommuner och flera andra aktörer för att gemensamt förbättra restaurangernas förutsättningar, villkor och arbetssätt.

Välkomna att smaka på Öland på någon av föreningens restauranger!