Stipendier 2012 till avgångselever

Ölands Krögarförening har delat ut tre stipendier till avgångselever vid Ölands gymnasium 2012 om vardera 1500 kr,

med följande motiveringar

Henrik Miedl, som ”genom sin utveckling både överraskat och gjort oss stolta. En förtjänstfull genomförd praktik. Mottagaren har tagit ett stort yrkesmässigt kliv, rakt in i gastronomins värld. Han har verkligen utvecklat sin kreativa sida och kommer att bidra med många kulinariska upplevelser och härliga smaker till oss andra!”

Gustav Cansund, som ”under sin utbildning visat stort intresse och fallenhet för servicebranschen. Med mycket höga ambitioner och en lysande drivkraft har eleven utvecklat både det estetiska sinnet och det praktiska handlaget. Under praktiken utvecklades intresse och kunskap om vin till måltiden för att tillgodose gästens önskemål. Vidare vill vi lyfta fram en naturlig och väl utvecklad känsla för service och gästers olika behov.”

Malin Köhnke, som ”under sin utbildning visat stort intresse och fallenhet för servicebranschen. Med mycket höga ambitioner och en lysande drivkraft har eleven utvecklat både det estetiska sinnet och det praktiska handlaget. Vidare vill vi lyfta fram en naturlig och väl utvecklad känsla för service och gästers olika behov.”